alweer 6 weken in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu alweer 6 weken in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

alweer 6 weken in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Willianne

14 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi Allemaal,,

Precies 6 weken waren we net geland in Suriname en zaten we in spanning wat dit avontuur ons allemaal zou gaan brengen en nu dus 6 weken later zijn we hier al aardig gewend.. we hebben echt ons plekje gevonden, je leert de weg kennen enz. zo leuk :D

Ook dacht ik dat ik langzamerhand wel aan het warmer weer was gewent maar de laatste paar dagen is het hier toch een stukje warmer geworden..
Terwijl ik als ik met Nederland Skype steeds dikkere kleding zie of zelfs al een houtkachel aan toch lieve Duitsers:)

Vrijdag had ik weer een dagje stage op de dagopvang ik heb er zeker weer van genoten om met m'n lieve schatten te werken. zo bijzonder om te merken dat ik nu al gehecht ben aan die kinderen ik moet er nog niet aan denken om ze hier achter te laten..
En ja vrijdag had ik me voor de eerste keer verslapen maar gelukkig was ik nog wel als een echtte Nederland optijd op stage maar het langzaam wakker worden zat er niet in..
Ik mocht mee de kinderen ophalen van hen huizen dat blijf ik bijzonder vinden om zulke zwaar meervoudige gehandicapte kinderen door hun moeder uit zon oud/klein hutje gedragen zien te worden..
Daarna heb ik heerlijk met de kinderen gewandeld, ze voorgelezen en met ze op de schommel gespeeld :D
Zoals jullie lezen ik geniet echt van ze!!

Zaterdag:
Hebben we als echtte huisvrouwen de boodschappen weer gedaan met weer een hele lading tassen aan onze sturen zijn we door het Surinaamse verkeer gefietst thuis aangekomen heeft Bertina een heerlijke boerencake gebakken en heb ik daarna weer bakka bana's gemaakt mmmm..
Verder hebben we heerlijk genoten van onze vrije dag!!

Gisteren:
Zijn we s 'morgens weer naar de kerk geweest hier om het hoekje daar hadden we een preek over de geest, ziel en het lichaam ik vond het erg leerzaam. om 17 uur was er een dienst aan de Hooge weg in een reformatie 'kerk' ondertussen was er ook een zondagschool dit was meer in de armere wijk van Paramaribo hier kwamen meer Nederlanders naar de dienst en Surinaamse kinderen naar de zondagschool..
Erg bijzonder en mooi om daar bij te zijn!

Vandaag mocht ik weer een dagje vrijwilligerswerk doen
Ik had een hele leuke groep kinderen van ong. 1,5 jaar dus ik heb me wel vermaakt :D
Verder heb ik vandaag lekker een handwasje gedaan, m'n beddengoed gewassen en heerlijk gedouched om aftekoelen.

Morgen hebben we weer een dagje vrij want dan is er hier weer een feestdag dit keer is het een offerfeest van de Islam!!
Het is nog een verrassing wat wij morgen gaan doen..

Welterusten alvast voor jullie,,
Wij gaan zo eten (dat tijdsverschil blijft toch wel vreemd vindt ik :P)

Heel veel liefs uit Suriname

  • 17 Oktober 2013 - 09:22

    Arita :

    Lieve meid,
    Ook voor ons zijn er 6 weken voorbij zonder jou, terug denkend dan is
    de tijd toch nog weer heel snel gegaan!
    In die 6 weken is er een heleboel gebeurd!
    Veel om dankbaar voor te zijn, maar ook verdrietige dingen waren er.
    Je was nog geen week weg toen opa overleed, voor ons alle dagen werkelijkheid
    maar voor jou word dat het pas denk ik als je oma persoonlijk ziet en de lege stoel
    in de keuken ziet staan! Het blijft moeilijk te bevatten!!
    Ook is er elke dag het verdriet om onze Henk-Jan en dat heb je niet thuis gelaten,
    dat draag je nu ook mee in Suriname.
    Ik ben dankbaar voor jou en op je doorzettingsvermogen ben ik dubbel zo trots!!
    Lieverd we houden van je!!
    Lxxfs je mams <3

    Loof, loof, mijn ziel, de Hoorder der gebeden,
    Vergeet nooit een van Zijn weldadigheden,
    Vergeet ze niet, 't is God die z 'u bewees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 25976

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: