gevlogen, afscheid en nog 7 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu gevlogen, afscheid en nog 7 weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

gevlogen, afscheid en nog 7 weken

Blijf op de hoogte en volg Willianne

20 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,,

Ik hoop dat het goed met jullie gaat!
Met mij gelukkig wel, ik geniet hier nog steeds!!
Vandaag over precies 7 weken hoop ik met 2 voeten op Nederlandse grond te staan!

Maar laat ik jullie weer eens vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt!!
Zondag morgen zijn we weer naar de kerk gegaan het was weer een mooie en leerzame dienst Elke keer ben ik weer dankbaar dat we daar naar de kerk kunnen en mogen. En de mensen vinden het fijn als we komen dat merk je echt aan ze! Verder hebben we heerlijk genoten van onze vrije zondag.
We hebben s´ avonds heerlijk kip madras gegeten mmm :)

Maandag was ik nog lekker vrij en toen hebben we echt iets mega gaafs gedaan..
We hebben namelijk vanaf het vliegveld Zorg en Hoop gevlogen voor een half uur in een klein vliegtuigje boven Paramaribo, langs de waterkant en een klein stukje over het binnenland. Het was zo mooi. Het weer was een beetje bewolkt maar daardoor konden we alles wel goed zien want als de zon schijnt is hij zo fel! We hebben er echt van genoten het was een hele ervaring!
(zal een paar foto´s toevoegen kunnen jullie het mooie uitzicht ook zien)
Daarna zijn we nog even naar Betheljada gefietst om een cadeau te brengen. We hadden namelijk geld van de vrouwenvereniging uit Doornspijk gehad en daar hebben we mooie stof van gekocht voor over de matrassen en de zitzakken! Ze waren er erg blij mee.
S´ avond gingen we bij Zus en Zo eten (een restaurantje iets verder op) dit was een afscheid etentje van Bertina en Karin (een ander huisgenootje) omdat zij dinsdag naar huis zouden vliegen..
Het eten was erg lekker ik had een hartige taart gegeten met salade.. heerlijk die groentes!

Dinsdag had ik nog vrij dit als verrassing voor Bertina omdat het haar laatste dag in Suriname was.
Ze wist al wel dat ik vrij was want ik kon het niet geheim houden :P
Zij hebben alles ingepakt en ik heb lekker rustig aan gedaan! Nadat alles in hun koffers zat zijn we nog even het centrum in gegaan en hebben we daar ook geluncht!
Om half 5 werden Karin en Bertina omgehaald dit was wel even heel gek! Ik kwam binnen en tja het was gewoon zo stil! S´ avonds heb ik eigenlijk weinig gedaan!
Ook was Dinsdag mijn lieve paps jarig dus ik heb nog even heerlijk met hem geskypt!! Wel gek elke keer dat je dan in Suriname zit en niet even thuis bent.. maar ik haal alles in Februari gewoon weer in!

Woensdag ging ik dan eindelijk weer naar stage en ik zou op de dagopvang werken maar doordat er personeel ziek was heb ik eerst even op groep 1 geholpen met de kinderen wassen en eten geven! Daarna heb ik eindelijk weer een dagje op de dagopvang gewerkt dat was echt lang geleden! Het was weer echt leuk ik heb weer zo genoten van de kinderen. Na wat verwarring tussen de collega´s zijn we uiteindelijk zelfs nog met de kinderen gaan zwemmen en ik had een super leuk maar ondeugend jongetje mee. Waar ik aardig wat werk mee had want hij was zo enthousiast in het water. Uiteindelijk heb ik hem in het ondiepe water gezet en daar heeft hij zo genoten! De dag was weer zo om!
Na mijn stage moest ik er toch echt aan geloven want mijn fiets stond al ruim een week met een platte voorband!! en ja hoor ik heb er maar even een nieuwe binnenband opgemaakt het ging goed maar het was toch best veel werk:)
Van 1 van de ouders had ik gehoord dat er s´ avond een kerst concert zou zijn en daar ben ik dan ook even geweest het was zo leuk!! Dat zou in NL echt niet kunnen. Bij de Surinaamse bank hadden ze alles afgezet en daar gewoon midden op straat zat iedereen en traden er allerlei ´koren´ op!
Erg mooi maar ook vreemd om in je zonnejurkje kerstliedjes te zingen!

Donderdag ging ik weer naar stage op mijn eigen fiets en mijn band was nog hard!!. ik heb de kinderen weer mogen verwennen door hen voor te lezen voor ze te zingen, schommelen en wandelen. Ik moet er echt nog niet aan denken om deze kinderen te moeten missen! Ook was Thessa (een andere stagiare van Betheljada) voor het laatst super jammer! S´ avonds heb ik weinig gedaan ik ben heerlijk optijd naar bed gegaan!
Vanmorgen kon ik eigenlijk uitslapen want ik ben nog een dagje vrij.. waarom vertel ik jullie zo ;)
Maar om 7 uur was ik al klaar wakker en ben ik dus maar opgestaan ik heb heerlijk rustig aan gedaan en rond half 9 heb ik een taxi gebeld want vandaag kon ik een pakketje gaan halen! Bij Baank shippning aangekomen duurde het allemaal weer Surinaams lang. Eindelijk was ik dan aan de beurt en gingen ze mijn pakketjes pakken. Er zat een heel jong ventje die alles moest controleren en hij wou zich denk ik even bewijzen dus ja hoor alle 3 de pakketjes moesten open gemaakt en hij zou alles wel eens even controleren pfff maarja ieder z´n vak! Nadat het gecontroleerd was en ik het had betaald mocht ik het meenemen de taxichauffeur was zo vriendelijk geweest om even op me te wachten dus dat scheelde alweer want de pakketjes waren nou niet zo licht. Thuis heb ik alles uitgepakt en ik wist echt niet wat ik moest zeggen het was zo veel en zo lief!! Ik kom heel zeker de kerst en oud en nieuw door!! Wat een SUPER lieve familie en vrienden heb ik!!! Er zat echt vanalles in: een kerstboompje, kerststol, kerstkransjes, chocola ja veel chocola , kaartjes, parfum, een boek, deo, shampoo, gezichtsmaskers, puzzel, snoep, allerlei etensspullen tja eigenlijk gewoon te veel om op te noemen. Ik ga hier zeker van genieten hoor :D
Nu ga ik zo nog even opzoek naar een leuke kerstjurk helemaal niet erg om even te shoppen :P
En morgenavond heb ik een bruiloft van een zusje van een collega ik ben erg benieuwd hoe dat hier gaat! En vanavond gaat er alweer een huisgenootje weg het word echt rustig!! Is heel wat anders met z´n 5en of met z´n 2en!!

Verder heb ik nog geen plannen voor het weekend.. Maandag vieren ze bij Betheljada kinderkerst.. en Dinsdag gaan we de dagopvang schoonmaken en inrichten (deze is helemaal gerenoveerd)

Goed weekend allemaal! En ook alvast Goede feestdagen gewenst!

Bossies en Brasa´s van Willianne

  • 20 December 2013 - 19:20

    Anita Vd Weide:

    Meid wat leuk...
    Geniet van je enorme pakket!
    Fijne feestdagen ook voor jou!

    xx van Roan!

  • 20 December 2013 - 19:44

    Arita:

    Lieverd,
    Dat pakket van dik 26 kilo is je van harte gegund!!
    Ik weet wel zeker dat je daar de Kerstdagen wel mee door komt!!
    En hopen dat de cadeaus voor Betheljada ook goed in de smaak
    zullen vallen!!
    Geniet morgen van de bruiloft, zal best anders zijn dan hier..;-)
    Dikke kus van je mams

  • 20 December 2013 - 23:32

    Anita V R:

    Fijn dat het pakket bevalt :-) geniet ervan en ook jij hele fijne dagen toegewenst in dat warme verre land

  • 24 December 2013 - 21:28

    Oma:

    lieve schat het is elke keer weer genieten van je mooie verslag
    groetjes van ons dag meissie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 25979

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: