Het eerste verslag van 2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu Het eerste verslag van 2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag van 2014

Blijf op de hoogte en volg Willianne

04 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

En er is alweer een week voorbij dus weer tijd voor een nieuw verslag het eerst eerste verslag van 2014.. Maar allereerst allemaal het aller beste gewenst voor het komende jaar.

Afgelopen weekend was best wel erg rustig ik was alleen thuis. Maar ik heb zaterdag eerst lekker uitgeslapen en dat had ik zeker even nodig. Daarna was mijn planning om de boodschappen te gaan doen maar het regende dus een goede smoes om het nog even uit te stellen. Ik heb gezellig geskypt en mijn was weggewerkt en als een echte huisvrouw mijn kamer weer wat opgeruimd. Nadat ik toen dan toch de moed verzameld had ben ik op de fiets gestapt om naar de supermarkt te gaan. Onderweg begon het heel hard te regenen dus ben ik bij en Chinese supermarkt gestopt en heb ik daa de boodschappen gedaan! Ik had s’ avonds weer gekookt het was een spontane Willianne recept.. en het was nog lekker ook..

Zondag ging om 8 uur mijn wekker weer en dat was na een heel kort nachtje ik kon namelijk eerst niet in slaap komen en rond kwart voor 5 kwamen de buren thuis die nog even daar een after party gingen houden naast mijn slaapkamer dat duurde tot bijna 6 uur en toen was ik natuurlijk klaar wakker! Ik had mijn wekker niet goed gehoord dus moest even heel snel wezen en dat is nogal moeilijk voor mij s’ morgens maar ik had het gelukkig gered want de dienst begon zoals gewoonlijk weer een kwartiertje te laat. Maar het was weer een mooie dienst ik kreeg van veel mensen al de beste wensen voor het komende jaar. Verder heb ik die dag heerlijk rustig aan gedaan. Gelezen en natuurlijk aan m’n 3D kaarten geknutseld.
En ja toen was het alweer maandag wat heb ik toen ook alweer gedaan…..
Het begon met uitslapen maar niet te lang want ik wou boodschappen doen bij de Combé markt altijd geweldig daar het was er natuurlijk verschrikkelijk druk maar wel gezellig ik kreeg vaak de vraag of ze me mochten helpen maar nee dat kan ik toch nog wel heel goed zelf mijn boodschappen halen.. Na de winkel 2 of zelfs 3 keer rond te zijn geweest had ik alles wat ik wou hebben. Toen snel met de tasjes aan mijn stuur naar huis want het begon alweer wat te regenen. Uiteindelijk kwam ik aardig droog aan en heb ik snel een broodje gegeten en toen was het tijd om appelflapjes te maken ik heb appelflappen en kersenflappen gemaakt. Twas even werk want de oven is uit het jaar 0. Maar het is gelukt na een paar keer omdraaien enz. even laten laten afkoelen en toen snel in de koelkast voor de mieren ze ophebben. (kheb er natuurlijk wel een paar warm opgegeten ;))
Verder heb ik maandag natuurlijk geskypt en verder denk ik heel weinig..

Dinsdag oudjaarsdag had ik stage van 7 uur tot 11 uur en dat was wel weer even doorknokken want ik mocht/moest het eerste stuk even alleen draaien. Het is allemaal goed gekomen. Rond half 11 mocht ik naar huis gaan en eenmaal op de fiets waren ze de halve stad aan het afzetten dus ik mocht nergens langs tja en hoe kom je dan thuis zonder richtingsgevoel.. na ong. een half uur was ik dan thuis (anders is het 10 min. Even snel gedouchet en omgekleed en toen de stad in want om 12 uur zou het grote feest beginnen en ja hoor toen ik daar aankwam leek het of heel Paramaribo daar was zo ontzettend druk.. Maar ik zag op straat zover ik kon kijken van die duizend klappers liggen en dacht: wat ben ik blij dat ik oordopjes mee heb ik heb ze meteen in gedaan en idd rond 12 uur staken ze het aan het was een kabaal mijn oren deden door de oordopjes nog zeer jammer genoeg had ik geen mondkapje want je zult snappen dat het 1 en al rook was een beetje mn hand ervoor maar dat werkte niet echt het was heel lang en iedereen liep een beetje achter de knallen aan. Toen het was afgelopen ben ik richting huis gegaan maar onderweg kwam er nog 3 keer hetzelfde voor dus ik werd wel verplicht om te wachten en braaf mn oordopjes weer in te doen. ik ga proberen wat foto’s toe te voegen . S’ avond was er een kerkdienst waar ik ben geweest het was zeker bijzonder en het deed echt was met me die eenheid die er is. ..prachtig.. het begon om 7 uur en rond 10 uur was ik weer thuis. Waar ik toen mijn lieve ouders en broertje via skype de beste wensen kon doen. reuze gezellig even! Toen was het nog een klein poosje tot 12 uur ik was wel erg moe maar ben toch wel opgebleven. Ze waren de hele avond al heel erg aan het schieten dus was wel benieuwd hoe het dan om 12 uur zou zijn.. wat wel raar was dat jullie gewoon 4 uur in het nieuwe jaar waren..
En ja hoor om 12 uur was er toch een kabaal maar ook zeker prachtig vuurwerk overal waar ik keek! Super mooi. Ik ben tot 1 uur op gebleven en toen ben ik naar bed gegaan ik was zo moe dat ik het vuurwerk niet lang meer heb gehoord. En zelfs tot nu schieten ze nog vuurwerk en ja hoor dat mag allemaal!
Nieuwjaarsdag had ik lekker vrij ik ben toen na het uitslapen richting de stad gelopen om te kijken of ze nou hier ook zoveel troep maken en zo veel vernielen als in NL. er waas natuurlijk heel veel troep maar ik heb maar 1 opgeblazen prullenbak gezien dat viel me echt op en zeker mee. Ze waren al heel druk met heel veel mensen alles aan het opruimen en natuurlijk zat alles dicht dus weer op naar huis. Waar ik verder heerlijk rustig aan gedaan heb echt Surinaams ohja ik heb wel heel veel voor school kunnen doen een goed begin van het nieuwe jaar! en Ik heb wel heerlijk met thuis geskypt en zelf even met m’n lieve overgroot oma. Dat was echt even bijzonder om haar zo nog de beste wensen te mogen doen!

Donderdag was het weer tijd voor stage dus op naar de 24 uursopvang groep 1. Ik merk echt dat ik daar ook al een hele band heb opgebouwd en ook zeker met de kinderen. Echt mooi! De dag verliep heerlijk en zeker lekker snel. Ik had samen met Elly een vrijwilligster de activiteitenruimte geleid en we hadden ook een jongen in bed opgehaald (dit is echt niet gewoon hier) hij heeft zo genoten ik had er gewoon kippevel van zo gaaf! S’ avond heb ik lekker roti gehaald en kwam onze nieuwe huisgenoot. Zaterdag (vandaag dus) komt er nog 1 dus dan is er weer wat meer leven in het huisje!
Wat heb ik Donderdag nog meer gedaan nou geen boeiende of spannende dingen! Ohja heel erg veel geskypt met m’n lieve vriendinnetjes! (zo fijn dat iedereen zo meeleeft zelfs nu naar 4 maand nog! Dank jullie wel allemaal!!)

Vrijdag mocht ik ook weer gezellig naar stage en stond ik met iemand die alleen nog maar was ingewerkt. Gelukkig weet ik eigenlijk al alles dat scheelt weer het was wel even doorlopen maar tging super de dag duurde voor mijn gevoel wel heel erg lang misschien kwam dat omdat ik niet van de groep afkon om de wandelen ofso. (ik had natuurlijk een beetje de verantwoording)
S’ avond heb ik weer Roti gegeten dat is zo lekker mmm. Na het eten even geskypt met opa en oma, mams en ben en fen.. Daarna wie is de mol terug gekeken en gezellig met m’n broertje ge’appt leuk was dat!! Rond half 11 lag ik in bed een mooie tijd dus
En dan vandaag nog:

Vanmorgen heb ik een poging gedaan tot uitslapen maar dat is mislukt dus toen maar eruit gegaan en heerlijk gelezen en muziek geluisterd verder heb ik mijn was gedaan. Ik heb heerlijke wasverzachter gevonden en mijn was ruikt nu best wel lekker als het uit de wasmachine komt!
Toen ook mijn huisgenootjes wakker waren zijn we met nog 2 meiden de stad in gegaan en hebben we bij de Centrale markt (een hele grote markt met vanalles) lekker fruit gekocht daarna nog even echt de stad in. En rond etenstijd weer naar de Centrale markt om daar voor nog geen 2 euro een heerlijk zoute soep te eten! Echt zo lekker maar wel heel veel. Het was vandaag ontzettend warm. En het zonnetje scheen heerlijk dus denk dat ik wel weer iets verkleurd ben althans dat hoop ik!

Ohh oeps volgens mij is dit een record van hoelang die is haha ik hoop dat jullie weer genoten hebben. En tot het volgende verslag!!
Goede zondag allemaal!!

Veel liefs vanuit de stoelmanstraat!!

  • 04 Januari 2014 - 20:50

    Willemieke:

    Hee meid!!

    Ik heb weer volop genoten van je reisverslag! Wat maak je daar toch veel mee! Jij ook nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Lijkt me best apart om dat daar te vieren! Fijn voor je dat er weer 2 nieuwe huisgenootjes zijn! Hopelijk kan je het goed met ze vinden, maar zo te lezen gaat het vast goed komen!

    Heel veel plezier en succes de komende tijd! Ik zie uit naar je volgende verslag!

    Liefs, Willemieke

  • 04 Januari 2014 - 20:50

    Monique:

    Heej Willianne,

    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen! Zo te lezen vermaak je je prima en heb je het helemaal naar je zin! Leuk ook dat je stage loopt op een kinderdagverblijf en dat je verantwoordelijk bent voor de kinderen op de groep. Dat lijkt me heel leerzaam:) succes nog even de laatste paar weken. Je bent weer een hele ervaring rijker en dat neemt niemand je meer af;)

    Groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 25992

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: