laatste verslagje vanuit Suriname - Reisverslag uit Zanderij, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu laatste verslagje vanuit Suriname - Reisverslag uit Zanderij, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

laatste verslagje vanuit Suriname

Blijf op de hoogte en volg Willianne

06 Februari 2014 | Suriname, Zanderij

En dan is het toch echt zo ver daar zit ik na 5 maanden op het vliegveld om weer terug te vliegen naar Nederland!

Wat kan ik terug kijken op een prachtige ervaring ik ben blij en dankbaar voor alles wat ik heb mogen meemaken.
Ik ga Suriname wel heel erg missen vooral het weer, de kinderen, collega's, huisgenoten, chaos en tja eigenlijk gewoon alles :)

De afgelopen dagen heb ik nog eens even extra genoten!

Mijn laatste weekend in Su zag er als volgt uit Zaterdagochtend na het uitslapen ben ik samen met Ard-Jan (een huisgenootje) naar de Centrale markt geweest dit blijft gewoon geweldig. Want het is eigenlijk 1 grote chaos en iedereen verkoopt bijna hetzelfde! maar wel super lekkere dingen nadat we alles hadden en dit was behoorlijk wat hebben we onszelf getrakteerd op een overheerlijke ijskoffee.. De planning was om s'middags te gaan zwemmen maar dit viel door het weer helaas in het water! we hebben toen geluncht bij t'vat ook lekker.. S' avonds hebben we heerlijk gekookt een Hollands pannetje met broccoli en een salade!

Zondag morgen was heb ik afscheid genomen bij de kerk ondanks dat je er maar 1 keer per week komt bouw je toch een band op met de mensen! eind van de middag zou ik naar de dienst bij de lepra kliniek maar ook deze dag regende het weer veel en kon ik dus niet gaan. ik heb toen een dienst geluisterd en verder met thuis geskypt.

Maandag en Dinsdag had ik lekker vrij en heb ik de laatste spullen gehaald en nog even echt van Suriname en haar zon genoten! Dinsdag na het shoppen heb ik een zwerver blij gemaakt met een broodje wat was het geweldig om te zien dat je zon oude man daar blij mee kan maken! Maandagavond heb ik nog een keer bij het pannenkoeken en poffertjes café gegeten met een cocktailtje erbij (altijd goed:)) En dinsdagavond had Huisgenoot Bas gekookt en het waren heerlijke wraps!! Verder was het Dinsdagavond tijd om de traktaties voor Betheljada te maken hierbij kreeg ik gelukkig wat hulp want er gaat best veel tijd inzitten..
De foto's volgen als ik in Nederland ben :)

en ja toen woensdag laatste stage dag zo onwerkelijk ook had ik deze dag mijn eindevaluatie en gelukkig was alles goed! en heb ik het met een voldoende afgesloten! Ik heb alle collega's nog even gesproken en ze vonden de traktatie erg leuk en ik heb deze dag de kinderen ook nog eens even extra verwend nu kon het nog! ik heb echt het gevoel dat ik iets heb kunnen doen en dat geeft een goed gevoel!!
Na mijn stage ben ik met 2 lieve collega's nog ergens wat gaan drinken en een sorbet gaan eten!
Alsof ik nog niet genoeg lekkere dingen had gehad zijn we s' avonds bij een heel luxe restaurant gaan eten het eten was daar HEERLIJK!! Het was prachtig aangelegd en alles was zo vers het was trouwens Thais eten! dit was een prachtige afsluiter met mijn 3 lieve huisgenoten..

Vanmorgen ging mijn wekker al vroeg en heb ik de laatste spulletjes ingepakt verder heb ik een bloemetje voor de buurvrouw gehaald en nog even met mijn lieve moedertje geskypt! owja en ik moest natuurlijk afscheid nemen van mijn huisgenoten en dat is best raar! als anderen weg gaan oké maar dan opeen ga je toch zelf ook weg!
Om 11 uur kwam mijn lieve collega Monica en die heeft mij gesteund ze prachtige Surinaamse kadootjes gebracht en zelfs heerlijke bakabana's na wat passen en meten zat alles in mijn koffer we hebben nog even samen roti gegeten daarna afscheid genomen van de lieve buurvrouw en Tjitra en toen moest ik ook afscheid nemen van Monica dat was best lastig zij heeft zoveel voor me gedaan en ik heb echt een band met haar!! koffer in de bus Willianne in de bus en rijden maar! alles verliep gelukkig vlot ook bij de luchthaven ik was zo door de douane even lief lachen en ik mocht door!
Nu zit ik tussen allemaal Nederlanders en Surinamers te wachten tot we het vliegtuig in mogen! en dan om 5 over half de lucht in.. en mijn volgende verslag is hopelijk vanuit Nederland!!

Weer bedankt voor het lezen en tot snel :D

Bossies en Brasa's uit hett warme Suriname
(tja nu kan het nog)

  • 06 Februari 2014 - 21:48

    Bertina:

    Super om te lezen meid :D Succes met de laatste loodjes en ik ga jou heel snel in real life spreken :D

    Liefs

  • 06 Februari 2014 - 22:20

    Eddy:

    Tja, hoe moet ik beginnen! Ik zou ook een verslagen maken vanuit de wl de koppels maar...dat is mij helemaal bij in geschoten! Ik moet mij diep schamen eigenlijk want ik had/heb zoveel te vertellen eigenlijk maar goed gedane zaken....hoe ging dat spreekwoord ook alweer.

    Groetjes Eddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 25982

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: