verslag vanuit het koude Nederland!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Willianne Krol - WaarBenJij.nu verslag vanuit het koude Nederland!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

verslag vanuit het koude Nederland!!

Blijf op de hoogte en volg Willianne

13 Februari 2014 | Nederland, Zwolle

Tja waar zal ik eens beginnen met het feit dat ik vorige week nog in het warme Suriname zat.. met aardig wat stress om alles in te pakken mijn laatste roti te eten samen met mijn lieve collega Monica.
en nu zit ik hier in een ijskoud lokaal achter mijn laptop met mijn agenda naast mij en natuurlijk een dikke sjaal om.. Ja het harde koude studenten leven is weer begonnen..

Zo en nu vanaf het begin daar zat ik dan te wachten op mijn vlucht en dat duurde best even ondertussen kwamen er veel mensen binnen en zo ook een man die altijd voorging bij de Esther stichting (hier ging ik 1 keer in de maand heen)

Eindelijk om kwart voor zeven mochten we door de volgende controlepost en dan langs de drugshond en toen op naar de grote vogel zo mijn omaatje het noemt! de lucht was prachtig en alles liep aardig geordend totdat alle handbagage bovenin de bagagerekken moesten want ja het vliegtuig zat zo vol en het paste niet! na wat extra rekjes ergens vandaan te hebben getoverd kon alles mee en na wat Surinaamse vertraging konden we gaan! ik zat naast een slapend buitenlands mannetje en naast een Surinaamse jonge man hier kon ik gelukkig wel wat mee kletsen dat verdrijft de tijd een beetje ook heb ik geprobeerd te slapen dit is helaas mislukt en ik heb een film gekeken na ruim 8 uur zagen we gelukkig weer land!

En eenmaal door de slurf uit het vliegtuig kwamen er nog een aantal controles en ik weet niet wat voor een hoofd ik heb getrokken misschien heel lief of ze zagen dat ik snel door de deuren wou maar ik mocht langs de controles heen en ze wenste me veilig thuis! (best lief) b.t.w. de Surinamers kregen wel een zware controle hoezo discriminatie??

Na een poosje gewacht te hebben op m'n koffer mocht ik weer zo langs de laatste controle en dan het moment!! door de deuren en terwijl ik kwam aan lopen zag ik daar ook mijn lieve familie aankomen lopen wat een geweldig moment om nooit te vergeten! als eerst kreeg mijn lieve mams een knuffel gevolgd door paps, Saar, Fenneke, Berny, oma, opa en m'n lieve vriendin Grieke met haar spandoek ;) en later kwamen zelfs de 4 lieve duisters nog wat een verrassing. en dan natuurlijk snel naar de auto door de verschrikkelijke kou naar huis!
en daar was een hele grote verrassing er stond namelijk een auto op de dam voor mij wat heb ik toch schatten van ouders.. de hele groep bleef gezellig taart eten en een lekker Hollands soepje.
daarna was het natuurlijk tijd voor de souvenirs!!
Ondertussen kwam m'n lieve broertje ook nog thuis van school (hij mocht helaas niet mee mij ophalen) En alsof er nog niet genoeg verrassingen waren geweest hadden ze ook nog m'n hele slaapkamer omgetoverd tot een droomkamer!! wat heb ik daar lekker geslapen:)
Na een warme douche!! en een lekker Hollands patatje ben ik nog bij mijn oma geweest! en toen slaaptijd!!

De volgende dag heb ik lekker rustig aan gedaan en daarna wezen zwemmen met Joran bij de Brake om even op te warmen!
Verder kwam mijn Surinaams vriendinnetje Bertina langs en nog wat lieve mensjes!

Zondag en maandag heb ik heerlijk rustig aan gedaan en maandag wat warme kleren gekocht met m'n mamsie!!
Dinsdag was het dan echt zover weer naar SCHOOL!!
maar wel met m'n eigen auto!
Het was wel heel erg wennen hoor
wel leuk om Frannie en de rest van mijn klasgenoten weer te zien ik had Surinaamse chips meegenomen en pompelmoes! lekkerlekker!!
M'n lieve nichtje Saar was ook jarig dus meteen maar doorgegaan naar Elburg!

woensdag en vandaag zit ik ook braaf op school in een mega koude klas!

Het is wel weer wennen hoor hier in Nederland ik ben jaloers op de mensen die nog lekker warm in Suriname zitten ik zou zeggen geniet er DUBBEL DUBBEL van!
En de mensen in Nederland pas op je kan me weer tegen komen!!

Lieve mensen bedankt voor het trouw lezen van mijn blog en kom snel nog een keer hier kijken want dan zet ik er nog wat leuke foto's op!!!

Tot zover deze mega gave Suriname ervaring!!!
En nu afstuderen :D

Veel liefs vanuit een brrrr koud Zwolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 2245
Totaal aantal bezoekers 25980

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: