Paar daagjes weg!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu Paar daagjes weg!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

Paar daagjes weg!!

Blijf op de hoogte en volg Willianne

14 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,,

en ja hoor daar ben ik weer met een nieuw verslag vanuit Suriname :)

Vorige week typte ik dat we s' avonds naar de film zouden gaan daar eenmaal aangekomen was hij al uitverkocht daarom hebben we een andere film gekeken!

de volgende morgen ging om 8 uur ging de wekker en om 9 uur zaten we in de kerk. he was weer een fijne dienst ik voel me echt thuis en welkom tussen de mensen!
de rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en genoten van het niks doen!
Het was erg apart dat we s' avonds geen dienst hadden dit voelde wel erg leeg en kaal! hopelijk komen er snel nieuwe kinderwerkers uit nl.

Maandag was het afscheid bij weidt mijn lammeren we gingen met de taxi want we moesten vanalles meenemen. lekkers voor de kinderen en collega's en een grote mand met van alles omdat ze het echt niet breed heeft ze was helemaal sprakeloos en wist even niet wat haar overkwam zo mooi om te zien dat je iemand zo blij kan maken!
Ze waren ons bij weid mijn lammeren erg dankbaar voor onze hulp daar!
ik ben hier gestopt zodat ik wat meer tijd voor mijn opdrachten heb en voor mijn eindscriptie!
S' avonds zijn we weer naar de film gegaan want we wouden de film (hoe duur was de suiker) toch wel erg graag zien! het was heel bijzonder en leerzaam om te zien wat de mensen vroeger werd aangedaan en het maakte het extra bijzonder doordat je het kijkt tussen Surinamers want de hele zal zat vol Surinamers. en zij keken niet stil maar er waren telkens reactie!

Van dinsdag en woensdag stond ik opeens op groep 1 dit i.v.m. personeel tekort, het is wel erg mooi werk maar heel anders dan de dagopvang! ik heb gelukkig wel veel voor de kinderen kunnen doen zoals: masseren, voorlezen, haren kammen en ze gewoon aandacht en liefde geven! het was niet altijd makkelijk omdat ik soms alleen op de groep stond en dat was best wel zwaar! Woensdag gingen we zwemmen er gingen nog meer vrijwilligers mee dus ook meer kinderen. hier word ik altijd blij van. de chauffeur moest zelfs 2 keer rijden! (terug moesten we wel in 1 busje gepropt maar het lukte zoals altijd:))

Dinsdag was Bertina jarig en daarom had ik mijn wekker om half 6 gezet zodat ik haar kon verrassen met aardig wat ballonnen:) S' avonds gingen we gezellig pannenkoeken eten en zo kon zij zich toch wel een beetje jarig voelen! :D
Woensdagavond hebben we heerlijk bij de mac gegeten en natuurlijk een lekker ijsje na!!

Donderdag was ik vrij want we gingen van donderdag tot vandaag naar de plantage dit is een luxe resort!
maar voordat we daar heen konden ben ik s'morgens al vroeg naar het postkantoor gegaan om te vragen of er pakjes voor me waren maar de mw. snapte het allemaal niet zo goed dus ging ik met lege handen weer naar huis helaas!
Daarna hebben we ons klaar gemaakt om maar eens de boel af te sluiten bij de vreemdelingendienst en ja hoor het ging allemaal top en we hebben alles compleet en alles is goedgekeurd weer een hele zorg minder! nu mag ik me een Surinaamse inwoonster noemen tot 6 februari!!

Om 13 uur kwam de taxi ons halen en vertrokken we met al ons bagage
richting de plantage in het district Commewijne! het was ong. een uurtje buiten de stad en dat was te merken wat een rust zeg!
we waren als enigste 2 op het "park' en er was een mooi zwembad een warme jacuzzi een prachtig huisje met een heerlijke warme douche! het was echt even helemaal ontspannen.
We zijn meteen maar gaan uitpakken en toen na de regenbui het water in. en toen was het natuurlijk tijd voor een lekkere warme douche wat had ik dat gemist zeg! daarna konden we lekker aanschuiven bij een lekker bord lasagne en rauwkost!! Na het eten hebben we heerlijk wat gekeken en nog even lekker in de hangmat gelegen. toen we de dvd aan het kijken waren zagen we opeens allemaal aapjes in de boom voor ons huisje wat was dat een prachtig gezicht! zo bijzonder dat die gewoon in het wild leven i.p.v. in een dierentuin! We zijn optijd naar bed gegaan want we waren het beide erg zat!

De volgende morgen zaten we om 9 uur aan het ontbijt en dat smaakte erg goed! na het ontbijt hebben we ons omgekleed en was het tijd voor een boswandeling/ wandeling over de plantage! daar hebben we weer van alles gezien onder andere aapjes en een luiaard maar natuurlijk ook veel vruchten, planten en bomen! Hierna hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar een nabijgelegen dorpje gefietst op de terugweg hadden we minder veel geluk want het begon aardig te regenen gelukkig konden we ergens schuilen! Wee terug bij ons huisje was het natuurlijk weer tijd om te zwemmen. s' avonds aten we een broodje met soep dat was de bedoeling maar de soep viel erg tegen helaas:( ook na het eten hebben we weer heerlijk gezwommen en van de jacuzzi genoten daarna natuurlijk weer een warme douche.
vanmorgen was ik aardig vroeg wakker ik ben heerlijk in de hangmat voor ons huisje gaan liggen en heb van de rust genoten en van de prachtige vogels daarna weer een lekker ontbijtje, zwemmen en weer een warme douche. nou jullie geloven het nu vast wel dat ik echt heb genoten ik ben weer helemaal uitgerust.
Thuis aangekomen moet dan alles weer worden uitgepakt en natuurlijk gewassen! gelukkig ben ik nog vrij tot en met dinsdag!

Vanavond komt er een nieuw huisgenootje ik ben echt reuze benieuwd!!
Straks lekker eten koken en het word rijst met kip madras!!

Ik hoop dat jullie het verslag niet te lang vonden :D
en dat jullie er weer van hebben genoten!
En wat vinden jullie van de foto's want ook die heb ik even geplaatst <3

Heel veel liefs vanuit de drukke stad Paramaribo!!


  • 14 December 2013 - 20:07

    Anita V.R:

    Super om te lezen Willianne geniet dr nog van

  • 16 December 2013 - 18:58

    Opa En Oma :

    lieve Wil wat een mooi verslag en wat knap om het zo weer te geven
    we genieten ervan ,dat snap je wel .
    lieverd ga zo door dikke knuffel van ons dag schat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 25993

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: