Snoezelkamer :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu Snoezelkamer :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

Snoezelkamer :)

Blijf op de hoogte en volg Willianne

31 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,,

Even een berichtje over wat de afgelopen week heb beleefd!

Dinsdag ben ik met de taxi naar stage gegaan dit omdat ik vanalles mee moest nemen.. ik mocht namelijk de snoezelkamer gaan inrichten en optuigen. En mijn lieve ouders hadden met kerst allemaal leuke dingen gestuurd zoals een lamp die soort bloemen op het plafon maakt en wat speelgoed en boekjes voor de kinderen. Verder heb ik zelf nog van allerlei dingen gekocht voor de snoezelkamer. Om 7 uur ben ik in dat kamertje begonnen en het was een ruimte met heel eigenlijk 2 muren van glas en de kamer moet juist donker zijn.. gelukkig is dat gelukt met allemaal oude lakens verder een matras op de grond en een zitzak en verder moeten jullie maar even op de foto’s kijken ik ben er zelf best een beetje trots op :). En de kinderen hebben er al van genoten dus dat zegt genoeg toch? Ook mijn collega’s vonden het mooi en zelfs de directrice! Maar dat was niet de enigste reden waarom ik met de taxi ging want na mijn stage kon ik met Monica (mijn lieve collega) meerijden. Zij ging met mij mee naar huis want ze zou heerlijke saoto soep voor ons maken! We hebben eerst samen wat gedronken en daarna begonnen we met koken! Ik hoefde alleen de kip maar te pluizen en dan niet de veren hoor ;) maar het vlees! En Monica deed de rest en het was toch lekker heerlijk!!
Verder had ze nog bakabana’s gemaakt en vissticks.. mmm ze kan echt heerlijk koken!!
Ik heb haar als dank een mooie nieuwe portemonnee gegeven want had gezien dat die van haar helemaal kapot was en ze was er gelukkig helemaal blij mee.

Woensdag ben ik weer netjes met de fiets naar Betheljada gegaan.. het verkeer was weer lekker gevaarlijk en druk.. echt dat wend niet!! Ik ben samen met een collega en een paar kinderen een stuk gaan lopen en onderweg kregen we van een meneer 50 SRD daarvan hebben we heerlijke banaanschuimpjes gekocht en de kinderen hebben er van gesmuld zo mooi om te zien! Verder hebben we met de kinderen genoten op het balkon van de dagopvang! Zo lekker om eigenlijk altijd buiten te kunnen zijn! De kinderen werden allemaal vroeg gehaald dus ik was ook mooi op tijd thuis! S’ avonds heb ik heerlijke bami gegeten die Monica voor mij had meegenomen.. na het eten ben ik samen met een huisgenoot op de fiets naar de Jules Wijdenboschbrug.. een grote brug tussen Paramaribo en Commewijne we hebben de fiets onderaan de brug gezet en zijn toen de brug opgelopen! Erg gaaf met al die lichtjes van de stad! We werden wel heel vaak toegeroepen dat we niet van de brug moesten springen of gevraagd of we problemen hadden! Maar wel een super ervaring!

Donderdag ben ik lopend naar de stage gegaan omdat ik na stage samen met Monica de stad in zou gaan! Op stage heb ik heerlijk met de kinderen gesnoezeld verder kreeg ik roti rol van mijn collega en hebben we samen met de kinderen en voor kinderen muziek gemaakt! Na stage zijn we lopend naar de stad gegaan en dat was nog best een stukje ik heb een mooie Surinaamse doek gekocht die je als jurk kan omknopen! Daarna hebben we een heerlijke mac flurry gegeten altijd goed!! Het heeft jammer genoeg wel heel veel geregend deze dag en ik heb het echt koud gehad (het was 25 graden) dus dat word nog wat in Nederland want gisteren precies over een week ga ik vliegen!!

Vandaag vrijdag heb ik onverwachts heerlijk vrij omdat ze van de week bessloten een nationale vrije dag te geven omdat het Chinees nieuwjaarsdag is vandaag! En ja dat kan gewoon allemaal al was niet iedereen het er mee eens.. want werknemers krijgen 20 tot 250 % uitbetaald vandaag!
Het regende vandaag jammer genoeg weer heel veel daarom weinig gedaan nouja weinig bijzonders ik heb boodschappen gedaan en warempel alle Chinese winkels zaten dicht en geloof me dat gebeurd (bijna) nooit verder afgewassen en wat opgeruimd en spullen van mn kamer vast een beetje uitgezocht want ja het gaat nu wel heel snel!

Lieve lezers fijn weekend allemaal ik ga hier nog een paar dagen genieten.. nog 1 dagje stage namelijk woensdag en dan op naar Nederland!!

Lieve groetjes van mij uit Suriname

  • 01 Februari 2014 - 14:00

    Bertine:

    Wat heb je die snoezelkamer mooi gemaakt hee!
    Heel veel succes met afscheid nemen hè ;)
    Liefsx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 25977

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: