Jeep safari!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu Jeep safari!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

Jeep safari!!

Blijf op de hoogte en volg Willianne

16 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve bloglezers,

even een kort bericht om jullie te laten weten hoe
het gisteren en vooral vandaag in Suriname was:)

Gisteren mocht ik eindelijk weer naar mijn lieve schatjes van de dagopvang. wat merk ik nu al sterk hoe ik aan hen ben gehecht moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om afscheid van hen te moeten nemen.
Ik heb eerst een aantal kinderen een beetje pap gegeven. de rest mocht naar de poesjes die er nu al een aantal weken lopen. ze zijn opgegroeid in de afvoerbuis en zijn daarom erg vergroeid. nu worden ze elke dag gevoerd door mijn collega:) dus nog 2 'kindjes' erbij.
Na nog wat voorgelezen te hebben. zijn we met 3 kinderen gaan wandelen. ik verbaas me elke keer weer hoe de mensen kijken naar deze kinderen. het lijkt helemaal niet gewon om met deze kinderen de straat op te gaan! De zon was erg fel dus vond het niet erg om na een uurtje weer terug te zijn bij Betheljada. verder die dag heb ik me heerlijk kunnen vermaken met de kinderen door te oefenen met lopen bij een jongetje enz. de dag was zo weer voorbij.
S' avonds hebben we heerlijk bij t'vat gegeten. ik had kipfilet met patat en een beetje rauwkost. dit smaakte zeer goed!!

Vanmorgen om half 8 ging mijn wekker en moest ik eruit om me klaar te maken voor de trip van vandaag want om half 9 kwam de taxi ons halen en om 9 uur vertrokken we vanaf t' vat met 2 jeeps voor de jeep safari.
Dit was echt geweldig. eerst zaten we netjes in de jeep maar op den duur stopt de chauffeur/gids en mochten we achterin de laadbak op een plankje zitten! We gingen de rimboe in en daar was het zacht uitgedrukt erg hobbelig. soms leek het alsof we een vrije val maakte. heel bijzonder om zo door het bos op een zandweggetje te rijden. ik had gehoopt om aapjes te zien dit is helaas niet gelukt. wel zagen we een soort hagedis, vogels (ook roofvogels) veel vlinders, visjes in het water en heel verrassend veel muggen :(
onderweg konden we bij een heel rustig beekje even heerlijk eten en . waarna we weer op weg naar huis gingen. nog wel even via de rimboe.
maar was ook wel weer blij toen we gewoon veilig in de auto zaten en over een geasfalteerde weg reden :P
ik zal snel de foto's plaatsen dan kunnen jullie nog wat beter meegenieten

Ik heb zeker genoten en wou dit toch nog even met jullie delen..
Slaap lekker allemaal en een goede zondag!!

Veel liefs en een brasa vanuit Suriname

  • 19 November 2013 - 17:08

    :

    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 25996

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: