8 november - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu 8 november - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

8 november

Blijf op de hoogte en volg Willianne

08 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve lieve allemaal,,

Elke morgen als ik wakker wordt denk ik weer ik zit echt in SURINAME.. het heeft veel moeite gekost om hier te komen en nu zit ik hier alweer bijna 10 weken!!

De afgelopen week heb ik weer een leuke week gehad.
ik heb me weer heerlijk kunnen vermaken met de kinderen en mijn collega's ik merk dat ze mij nu gaan accepteren als bakkra (zo noemen ze de blanken hier) en dat ik zelfs met sommige collega's al een super goede band heb! ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken dat ik al naar Nederland zou moeten al helemaal niet als ik jullie met dikke truien aan zie:)
Maar er zijn ook zeker dagen dat ik denk wat doe ik hier en dan mis ik mn lieve familie en vrienden!!

Woensdag heb ik een leuke en drukke dag gehad ik mocht s' morgens mee kinderen gaan halen dit blijf ik gewoon bijzonder vinden! ( volgens mij zeg ik dat ook elke keer weer :)) Toen we terug kwamen ging ik samen met mn lieve collega wandelen met de kinderen en we kwamen toen langs een echtte hindoestaanse winkel natuurlijk konden we het niet laten om er even binnen te kijken en het was erg mooi al die jurken en sieraden geweldig!! over verhit weer aangekomen bij Betheljada moesten de kinderen verdroogd en sommige verkleed worden want op woensdag gaan we altijd zwemmen de zon was lekker fel dus ik ben weer heerlijk verkleurd!! S' avonds gingen we met onze huisgenootjes naar een leuke kinderfilm ook dat was leuk om mee te maken..
Ik ben er echt wel achter gekomen dat Suriname heel erg anders dan Nederland is!!

Gisteren is mijn omaatje (overgrootmoeder) 90 jaar geworden en morgen houdt ze haar verjaardag dan zou ik toch wel even om het hoekje willen kijken maar hoop dat het even via skype gaat lukken!!
verder heb ik gisteren de kinderen een heerlijke ontspannende massage gegeven en daar genoten ze van!! ik heb ze verder nog voorgelezen, zoor ze gezongen en natuurlijk de dagelijkse verzorging gegeven!
S' avonds hebben we heerlijke mihoen gegeten en optijd naar bed want van die zon wordt je toch best wel moe! (of ik wordt toch al wel een beetje een Surinamer dat kan ook :P)

Vandaag mocht ik weer naar m'n lieve kindertjes er waren er een paar een beetje grieperig hopelijk wordt ik niet weer aangestoken.. en er was een gezellig nieuw meisje ze kletste de oren van je hoofd we hebben weer heerlijk met ze gewandeld en ze heerlijk verwend!

Van het weekend hebben we gelukkig niks gepland alleen moeten we wel de boodschappen doen want ja we hebben onze moedertjes hier niet die de boodschappen voor het weekend doen :)

Verder heb ik van de week nog wel een paar echte Surinaamse dingen meegemaakt namelijk:
ik fietste door het drukke verkeer en zie 2 agentjes bij het zeebrapad staan ik was wel reuze benieuwd of de mensjes nu wel zouden stoppen maar nee hoor iedereen reed gewoon loei hard door en ik natuurlijk ook op mn Nederlandse fietsje en de agentjes bleven met een glimlach staan (is hier toch wel gewoon dat je door rijdt bij een zeebrapad)

Verder heb ik helaas blaasontsteking en wat was het geval ik wou liever niet naar een arts dus heb ik ons aanspreekpunt een smsje gestuurd en zei gaf aan dat als ik de naam van de antibiotica wist zij het wel even kon gaan halen. ik geloofde er niks van maar dacht kan het altijd proberen en de naam dus doorgegeven en de dosering en ja hoor ze kwam warempel de antibiotica brengen met het bonnetje en ik moest 20 srd betalen dat is nog geen 5 euro.. echt Surinaams :)

Ik merk wel dat ik met sommige Surinaamse dingen steeds meer moeite krijg zoals hoe ze met de kinderen omgaan als ik wist hoe ik dat kon veranderen deed ik het meteen!

Volgende week mag ik weer op de groep gaan stage lopen ben erg benieuwd hoe dat gaat!!

Volgens mij zijn jullie zo wel weer op de hoogte..
dacht ff een kort berichtje typen maar hij is best lang geworden (haha)

een heel fijn weekend allemaal en diegene die moeten werken werkse dit weekend en tot het volgende verslag!!

Een brasa uit het warme Suriname

ps. ik heb de foto's bij het vorige verslag erbij gezet:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 25999

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: