vrijwilligerswerk en stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu vrijwilligerswerk en stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

vrijwilligerswerk en stage

Blijf op de hoogte en volg Willianne

11 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Heee allemaal,,

Jullie zijn vast allemaal wel benieuwd hoe ik het in he t kinderhuis heb gehad waar ik vrijwilligerswerk doe en op mijn stage adres want daarvoor ben ik natuurlijk naar Suriname gegaan ( ook al begon ik best een vakantie gevoel te krijgen:))

Gisteren was mijn eerste dag in de kinderopvang de heenreis begon als echtte Nederlanders..
we gingen om kwart voor 8 de deur uit op weg naar de bus die richting het binnenland ging maar nergens konden we die vinden om als Nederlanders niet te laad te komen heb
ben we toch maar een taxi gebeld het duurde wel een poos voor hij kwam maar naar 2x bellen konden we toch richting weidt mijn lammeren.. na wat Surinaamse Dollars armer te zijn kwamen we aan bij de kinderdagopvang!!

We kwamen de kinderopvang binnen en werden van alle kanten met die lieve donkere oogjes aangekeken zelfs werden we al door een paar donkere armpjes geknuffeld (zo schattig)
Bertina is toen naar de groep met kinderen gegaan onder de 1 jaar en ik ben naar de groep kinderen gegaan van 1,5 tot 2,5 Het was erg leuk maar er zat niet zoveel uitdaging bij je hielp ze met eten toen gingen ze spelen weer helpen met eten af en toe een schone luieren en dat was het denk ik wel ong. :)
(zie de foto's hoe schattig ze zijn:))

Vandaag ben ik op mijn stage adres begonnen ook daar kwam ik als een echtte nederlander over want was daar 25 min te vroeg aanwezig en zij ontvingen mij daarin tegen een echt Surinaams want ze wisten niet dat ik kwam en mocht daarom een uur op een bank wachten :)
Toen ik eindelijk op de dagopvang was belandt mocht ik helpen de spullen die we nodig hadden naar beneden te sjouwen want ze gaan de dagopvang renoveren..

De kinderen kwamen rond 9 uur en omdat het vakantie is in Suriname waren dit er maar 3 van de 11 duss Surinaamse rust ik heb de kinderen tot 15 uur heerlijk vertroeteld
wel moet ik heel erg wennen hoe de mensen met de beperkte kinderen omgaan is heel erg anders dan in Nederland maarja ik ga gewoon op de Nederlandse manier met die kinderen om!!

Jullie horen gauw meer verhalen over de kinderen want morgen mag ik zelfs al mee met de kinderen gaan zwemmen :)

Lieve groetjes uit Suriname

  • 11 September 2013 - 08:40

    Arita:

    Lieve schat,

    Ik ben super-trots op jou, je kan het!!
    Fijne dag vandaag en veel plezier met het zwemmen!!
    Dikke kus van je mams <3

  • 11 September 2013 - 09:02

    Evelien Schouten:

    Ha Willianne

    Leuk om te lezen hoe het daar er allemaal aan toe gaat
    ik hoop dat je een fijne tijd hebt maar dat zal wel lukken denk ik
    ik hou je verslag zeker bij

    groeten uit doornspijk

  • 11 September 2013 - 09:29

    Mathilde:

    Lieve meid,

    Wat fijn om weer even wat van jou te "horen".
    Ik ben super trots op je, ik weet dat je het kan.
    Fijne dag vandaag, maar zo te lezen lukt dat wel.
    Geniet van het zwemmen en van de kindjes om je heen.
    Ik vind het heel erg leuk om je verslagen te lezen, die volg ik zeker.
    Lieve meid, een hele dikke knuffel van je tantetje <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 1092
Totaal aantal bezoekers 26012

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: