26 september - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu 26 september - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

26 september

Blijf op de hoogte en volg Willianne

26 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal,,

Weer even een berichtje uit het lekkere warme Suriname vandaag is het wel erg warm hier pff..

Afgelopen Zaterdag heb ik een leuke dag gehad we zijn overdag wezen winkelen en voor s 'avonds was ik door een collega uitgenodigd voor een Javaansfeestje dat is echt heel anders dan een verjaardagsfeestje in Nederland als je er bent feliciteer je de jarige en geef je het cadeautje het cadeautje word niet open gemaakt dat word gedaan als iedereen weg is.. dan kun je een tasje pakken met eten en nootjes enz. en een beker met een fles drinken en dan ga je zitten tussen door krijg je ook nog eten en drankjes. eten is hier het belangrijkste van alles:)

Zondag zijn we weer naar een dienst geweest dit was erg mooi na de dienst werden we uitgenodigd om bij mensen thuis een kopje koffie te komen drinken GEZELLIG..
S' avonds ben ik lekker creatief geweest ik heb zaterdag stofjes enz gehaald :D

En maandag had ik nog een dagje vrij omdat het kinderhuis waar ik vrijwilligerswerk doen vakantie had.. ik ben met Bertina naar de Hermitage Mall geweest (dit is een soort Nederlands winkelcentra)

Dinsdag had ik weer stage.. ik heb me hier weer heerlijk vermaakt met de kinderen we zijn namelijk wezen wandelen niet alle kinderen konden mee jammer genoeg dus daarom bleef 1 collega achter..
S' avonds zijn we naar een Javaanse markt geweest daar waren allemaal hand gemaakte spulletjes en natuurlijk eten ook waren er wat optredens dan krijg je echt een buitenlands gevoel:)

Gisteren ben ik weer naar stage geweest we waren aan het wachten op de kinderen maar die kwamen maar niet uiteindelijk hadden we toch 1 kindje wat was dat rustig zeg.. En het was natuurlijk woensdag dus we gingen met de kindertjes zwemmen ook Bertina ging mee dus kon er weer een kindje extra van de groep mee de kinderen hebben weer genoten en wij dan natuurlijk ook we zijn zelfs weer wat verkleurd:)
gisteravond hadden we een etentje van SPS dit was ook gezellig ik heb zelfs inktvis gegeten nou dat kan niet iedereen mij nazeggen :D

Vandaag ging mijn wekker weer om 5.45 en mocht ik weer naar stage na dat ik mijn fiets had gepakt schrok ik me toch er zat een reuze grote pad bij ons in de achtertuin zon grote zie je echt niet in Nederland hoor pff.. op stage aan gekomen begonnen we weer rustig en vandaag waren er maar 2 kinderen we hebben daarom een paar kinderen van boven gehaald!! we zijn weer heerlijk wezen wandelen en de kinderen genoten er weer van en dan is mijn stagedag helemaal goed als ik lachende gezichtjes zie!! verder heb ik heerlijk met de kinderen uitgerust ik viel zelfs even in slaap volgens mij begin ik al een beetje Surinaams te worden het is ook zo warm :D

Het is toch nog een lang verhaal geworden, ik hoop dat jullie weer een beetje een idee hebben hoe ik het hier heb..
ik zal snel weer eens een paar zonnige foto's plaatsen..

Liefs vanuit Suriname



  • 27 September 2013 - 00:24

    Willemieke :

    Lieve meid,

    Wat leuk om je ervaringen weer te lezen!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Jullie vermaken je daar prima volgens mij! Nou, geniet er lekker van! :) Ik kijk weer uit naar je volgende verslag!!

    God bless you! Je bent een topper!!

    Liefs, Willemieke

  • 27 September 2013 - 08:47

    Mathilde:

    Lieve, lieve Willianne,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt.
    Ik vind het geweldig om je reisverslagen te lezen.
    Echt wat voor jou om je zo in te zetten voor die kinderen, echt geweldig.
    Fijne dag vandaag, geniet ervan..
    We denken aan je,

    Liefs en een hele dikke knuffel, Mathilde

  • 27 September 2013 - 16:37

    Emiel:

    Ha lieve Willianne.

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen.Zo te zien heb je het goed naar je zin in Suriname?
    Inktvis lijkt mij ook lekker om te eten.Wij hadden vorige week een gemeenteavond van mensen bij ons uit de kerk,die wonen in Tanzania,daar doen ze bijbelvertaalwerk.
    Dat is ook heel apart om te zien hoe ze daar leven.
    We hebben vorige week zaterdag een fijne dag gahad met je ouders en joran.
    Ze zijn samen met ons naar de hei geweest,daar waren de airbornelandingen,
    Tot gauw met je nieuwe avonturen vanuit Suriname.


    We denken aan jullie.

    Gr.en veel liefs van Emiel en Stieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willianne

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 26015

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 06 Februari 2014

Stage/vrijwilligerswerk

Landen bezocht: