Super mooi weekend gehad - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu Super mooi weekend gehad - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Willianne Krol - WaarBenJij.nu

Super mooi weekend gehad

Blijf op de hoogte en volg Willianne

30 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Goedemorgen allemaal :)

Ik heb een super leuk en mooi weekend gehad we hebben namelijk onze eerste trip gedaan!!

We gingen met de taxi richting het water en daar gingen we met een gids in een bootje gelukkig was de bood enigszins overdekt want we hebben veel regen gehad..

we gingen eerst op de plantages kijken dit was erg indrukwekkend hoe de Nederlanders vooral de baas waren over de slaven..
en dat de slavernij nu eigenlijk wel verboden is maar nog steeds niet is afgeschaft..

Onderweg na de volgende plantage zagen we opeens allemaal dolfijnen dit was natuurlijk wel het doel van de trip maar als je ze dan opeens zo dichtbij langs je heen ziet is dat toch wel erg mooi en anders dan in Dolfinarium kan ik je vertellen :)
Snel proberen foto's te maken maar dat viel toch wel een beetje tegen want ze zijn nogal snel :P
we hebben er echt heel veel gezien op een gegeven moment wist je gewoon niet meer waar je moest kijken..

Na een poosje gingen we toch maar verder naar de volgende plantage hier waren vroeger suikerplantages nu was dit opgekocht door een Nederlander die hier nu 10 km grond heeft en daar vanalles op kweekt en verbouwd zoals vruchten, garnalen en hij maakt beton..

Toen we ook dit gezien hadden stapte we weer op de boot en voeren we weer verder na een poosje stopte de boot en gingen we weer aan land daar zagen we 2 aapjes in een hokje dat zag er erg zielig uit.. onze gids kwam even later aanlopen met een papegaai die we omstebeurd op onze schouder mochten super mooi..
en ja hoor daar kwam al het Surinaamse eten weer aan en konden we gaan avondeten dit smaakte erg lekker..

Na het eten moesten we ons helemaal gaan insmeren met onti insecten lotion dit was tegen de muggen want we gingen op kaaimannen jagen en daar stikte het van de muggen nu moeten we op een ander bootje die wel iets minder stabiel was :(
Dit was echt een hele belevenis af en toe durfde ik even niet te ademen zo erg schommelde het bootje maar we hebben wel 2 kleine kaaimannen gevangen.. onze groep was in 2 groepen gedeeld de andere groep had een groten en een kleine kaaiman gevangen Het regende zo erg met deze tocht dat we kledder nat waren brrr de eerste
keer dat ik het koud heb gehad in Suriname..
weer aan land gekomen gingen de kaaimannen mee en konden we ermee op de foto..
Toen de kaaimannen door iedereen waren vastgehouden en vastgelegd op de foto's mochten we ze weer vrij laten in het water..

Rond half 10 waren we weer thuis en ik was blij toen ik in bed lag je wordt toch wel moe van al die ervaringen en onder de dekens lekker weer opwarmen..

We zijn gisteren weer naar de kerk geweest hier werden we weer met open armen ontvangen.. je voelt je er echt welkom en zelfs al wel een beetje thuis!

Vandaag heerlijk een dagje vrij.. m'n beddengoed heerlijk wassen en nog een paar handwasjes doen en natuurlijk de boodschappen ik begin al op een echtte huisvrouw te lijken toch?? :D

Leuk dat jullie mijn verhaal weer hebben gelezen tot het volgende verslag :)

Lieven groetjes Willianne

• 30 September 2013 - 15:29

Arita :

Lieve lieve Wil,

Wat fijn om te lezen dat je het daar goed naar de zin hebt, (zie ik ook wel op de skype!!)
    en wat een belevenissen weer allemaal zeg!!
    Ervaringen die je misschien nooit meer zult vergeten!!
    Maar dit roept wel om FOTO'S hoor,
    ik ben zo benieuwd!!
    Dankbaar ben ik dat jullie je ook daar welkom weten in de Kerk!
    Wat doet het me goed zeg dat jij je kan redden in het huishouden,
    dit kun je straks in februari mooi ook hier thuis uitoefenen!! (grapje)

Lieverd we missen je hier thuis enorm, vooral deze week denk ik als Joran
    jarig hoopt te zijn!!
    Maar we weten dat je in februari terug hoopt te komen!!
    Dikke knuffel van je mams <3

• 30 September 2013 - 18:57

Fam Vinke:

Geweldig om je reisverslagen te lezen, wat maak je veel mee en wat doen jullie enorm veel indrukken op. Af en toe zul je inderdaad wel moe zijn van alles, er zal ook veel door jullie heen gaan en over jullie heen komen. Geniet er maar lekker van, de tijd gaat snel voorbij en voor je het weet ben je weer in ons natte kikkerlandje.
    Tja en dat je dan een goede huisvrouw bent daar zal je moeder blij mee zijn, gaat zij dan vakantie houden, let maar op.
    Groeten ook aan Bettine en tot horens,

groetjes van de hele Vinkenkliek an de Mezenberg

• 30 September 2013 - 20:56

Rianne Van Leeuwen:

Ha Willianne (& Bertina),

Jullie komen dus veel verder dan alleen jullie stageplek... :) Leuk om te lezen! Wat een totaal ander land dan hé? Geniet van alle indrukken en ervaringen!!

Groetjes!

• 30 September 2013 - 20:59

Familie Van 't IJssel:

Woh wat een verhalen en wat kom je toch ogen te kort!
    Prachtig om je verhalen te lezen en wat fijn dat jij je draai gaat vinden. Super!

Groetjes, vanuit 's-Gravenzande!